אבטחת מידע וסייבר
רקע
לאחרונה אנו עדים להתגברות ניסיונות להונאת לקוחות של גופים פיננסיים ולגידול באיומי הסייבר במרחב הרשת.
שמירה על אבטחת החשבון שלך והמידע שלך
אין למסור לאדם אחר:
- שמות משתמש וסיסמאות אישיות באתרים או אפליקציות.
- קודים חד פעמיים שקיבלת במהלך תהליך הזדהות.
- מפתחות פרטיים.
- או כל פרט הזדהות אחר.
גלישה וכניסה לחשבונך באתר
יש להקפיד על כניסה ישירה לאתר Bit2C הרשמי בלבד, בהקלדת כתובת האתר בדפדפן או מתוך קישור ששמרת בספרית ״המועדפים״ שלך. כלל, יש להימנע מלחיצה על לינקים שנשלחו ממקור לא ידוע, או לינקים חשודים שנשלחים אליך (דרך הודעת טקסט, במייל, וכדומה).המלצות נוספות לגלישה בטוחה:
- מומלץ לנתב את הגלישה שלך באתרים ואפליקציות בעזרת תוכנה או אפליקציית שמאפשרת רמת פרטיות גבוה יותר, כמו למשל VPN.
- בכניסה דרך הדפדפן לאתר יש לבדוק שכתובת האתר מתחילה בתווים https ולצידה יש שיש סמליל קטן (איקון) בצורת מנעול סגור.
- רצוי להימנע משימוש ברשתות אינטרנט ציבוריות שלרוב אינן מאובטחות ברמה מספקת.
- בסיום הגלישה בחשבונך באתר, מומלץ לבצע התנתקות מהאתר - דרך התפריט בראש המסך ובחירה בכפתור ״יציאה״.
כיצד לגלוש בצורה בטוחה
אנו ממליצים לנקוט במספר צעדים יומיומיים על מנת להגביר את רמת אבטחת המידע האישית שלך:
הגנה על הטלפון והמחשב שלך
אנו ממליצים על ביצוע עדכון תקופתי למערכת ההפעלה של המחשב והנייד שלך. עדכונים אלו כוללים ברוב המקרים גם תיקונים ושיפורים באבטחת המידע שלך. מאותן הסיבות נמליץ גם לבצע עדכון שוטף של התוכנות או האפליקציות המותקנות על המכשירים שלך לגרסאות מעודכנות. בנוסף:- להגן על הכניסה למסך הבית בעזרת סיסמה בעזרת רכיב הנעילה האוטומטית של המכשיר שלך. אנו ממליצים לאפשר שימוש בנעילה ביומטרית במידה וקיימת במכשירך.
- לעשות שימוש פעיל בתוכנת אנטי וירוס מהימנה ולבצע סריקות שוטפות של המחשב והטלפון.
- בהתקנה של תוכנות ואפליקציות, עדיף תמיד להתקין מחנויות האפליקציות המורשות ומאתרים מהימנים. בכל מקרה עדיף לנהוג בזהירות מרובה לפני שמאשרים הורדת והתקנה תוכנות, אפליקציות או תוספים לדפדפן.
סיסמאות ופרטי גישה
יש לשמור על פרטי הכניסה והזיהוי שלך למערכת. אסור לשמור את הפרטים במנהל הסיסמאות של הדפדפן. מומלץ לעשות שימוש בסיסמה מורכבת ולכן חזקה מאוד: מעל ל8-10 תווים, בשילוב של אותיות קטנות וגדולות באנגלית, מספרים ותווים מיוחדים (כמו %, #, &).- לעולם לא לחלוק סיסמה אחת בין אתרים/אפליקציות.
- כדאי להחליף סיסמה מדי כמה חודשים.
מה לעשות במקרה של חשד לאירוע סייבר?
במקרה של חשד לאירוע סייבר, פריצה לחשבון שלך או הונאה דיגיטלית - אנו ממליצים לנקוט בצעדים הבאים:
- לפתוח בקשה לתלונה במשטרת ישראל דרך טופס בקשה להגשת תלונה באתר המשטרה.
- לדווח למערך הסייבר הלאומי, דרך המרכז המבצעי לדיווח על אירועי סייבר 119 באתר המערך.
- במקרי חירום יש לדווח למוקד 100 בטלפון.
כיצד לזהות אם הפנייה אליך נעשתה על ידי נציג של ביטוסי?
אם יש לך חשד שמי שפנה אליך אינו נציג של ביטוסי, אלו הם סימני האזהרה שפנה אליך מתחזה:- אנו נפנה אליך רק דרך פרטי ההתקשרות שלך הרשומים אצלנו. חשוב לעדכן אותנו בכל שינוי בכתובת הדוא"ל או מספר הטלפון שלך.
- אנו לעולם לא ניצור איתך קשר דרך אתרים אחרים.
- אנו לעולם לא נבקש ממך לחשוף פרטי כניסה, סיסמה או קוד אימות דו-שלבי.
- אנו לעולם לא נבקש ממך להעביר כספים לחשבון בנק שאינו מופיע באתר שלנו.
- אנו לעולם לא נבקש להעביר מטבעות דיגיטליים לכתובת שאינה מופיעה בחשבון האישי שלך אצלנו.
- חשוב לשים לב להודעות מכתובות דוא״ל חשודות, הודעות המנוסחות בסגנון ״אזהרה״, או שימוש בטקסט שיש בו שגיאות כתיב או מבנה משפט מרושל, או כל פנייה לא מקצועית (מלחיצה, מפחידה) אחרת.
מידע נוסף
- אנו ממליצים לקרוא את המדריך שלנו: ״איך להיזהר מהונאה פיננסית ברשת״.
- מדריך אבטחת מידע וכיצד ניתן להתגונן מפני וירוסים ונוזקות במסך השאלות הנפוצות.
- אבטחת מידע, הגנת סייבר והתמודדות עם אירועי אבטחה:
- אתר Block.org המרכז להגנת הסייבר לאזרחים (הוקם ומופעל על ידי איגוד האינטרנט בישראל)
- אתר מערך הסייבר הלאומי